سیستم سازی در سازمان

خلاصه جمع بندی از سیستم سازی
استراتژی شش سیگما :

یک استراتژی تحول سازمانی که موجب توسعه و گسترش مقدماتی مدیریتی، آماری و نهایتاٌ مشکلات شده و به کمپانی امکان جهش و تحول را می دهد .

شرکت موتورولا در سال های دهه ۱۹۸۰ برای نخستین بار شش سیگما را رایج کرد.

شرکت الید سیگنال در اوایل دهه ۱۹۹۰ آن را به کار بست.

شرکت جنرال الکتریک آن را به پر طرفدارترین فلسفه تاریخی تبدیل نمود .

 

اهداف شش سیگما عبارتند از :

۱- کاهش نوسانات و تغییرات.

۲-کاهش ایرادات.

۳-بهبود بازدهی فرایندها.

۴-افزایش رضایت مشتری

۵-کاهش هزینه‌ها.

۶-بهبود کیفیت.

۷-تقویت بنیه رقابتی سازمان.

۸-کاهش سیکل زمانی .

۹-روشی سیستماتیک جهت حل مسائل.

پازل :

اگه می خواهیم در سیستم سازی موفق باشیم باید مانند یک پازل عمل کنیم ، یک پازل از صد هزار قطعه تشکیل شده و وقتی که قطعات پازل رو کنار می چینیم و وقتی که کامل شد به نتیجه مطلوب دست پیدا می کنیم . برای رسیدن به ثروت و آرامش از پله های مکانیکی بالا برویم . آهسته آهسته قدم برداریم .

سیستم سازی به مکانیسم های زندگی شما نظم میدهد و طبیعتاٌ به دنبال این نظم آرامش نیز خواهد بود .

آزادی و رفاه زمانی به دست می آید که به هم ریختگی های روحی فرد جای خود را به آرامش بدهد .

از پایین به بالا :

همیشه در سیستم سازی از پایین به بالا چک کنیم

اندیشیدن اصلاح سیستم باید از سطح مشتری شروع شود، و تا مدیریت یک سازمان انتقال پیدا کند .

 

کسب و کار هنر است :

توانایی آموختن از سختی ها، گذار از موانع، اصلاح مشکلات، پیش بینی طوفان های احتمالی و بیرون کشیدن نظم و زیبایی از دل بی نظمی ها و اشتباهات گذشته .

 

فرآیند اصلاح سیستم ها :

۱-سیستم زندگی خود را بسازید.

۲-قابل مشاهد باشد .

۳- یکی به یک تفکیک کنید.

۴- اصلاح کنید.