برندسازی و برندینگ

برندینگ

 برندینگ (Branding) تمام روش هایی است که شما تصویری از محصول، خدمت و یا شرکتتان را در ذهن و چشم مخاطبانتان و یا مشتریان ایجاد می کنید.

برند (Brand)

برند احساس و ادراکی است که درباره یک محصول، یک ایده، یک فرد و یا یک سازمان در ذهن کاربران و مصرف کنندگان شکل میگیرد.

برای اینکه بخواهیم برند بشیم باید برای خودمون یکسری قوانین رو بزاریم و بی جهت و بیخود هزینه نکنیم

۱٫باید روی روال و برنامه هزینه کنیم.

۲٫مهمترین گزینه در مبحث برندسازی ارتباط سازی هست که با ارتباط سازی خوب میتوان هم برندینگ شخصی و برندینگ سازمانی و فروش را افزایش داد .

۳٫انتخاب بشویم موفقیت و برند خودش بوجود می آید.

از کجا شروع کنیم؟

برای ساختن یک برند، ابزارهای زیر رو باید در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا از طریق آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازند و به هدفی که می خواهیم برسیم

  • تبلیغات
  • روابط عمومی
  • فروش شخصی
  • خدمات مشتری
  • رویدادها و اسپانسرینگ
  • بازاریابی مستقیم
  • پیشبرد فروش
  • بسته بندی
اشتباهات رایج در مفهوم برندسازی

برخی اشتباهات رایج و متداول در درک مفهوم برندسازی و چه چیزهایی برند محسوب نمی شوند.

  1. برند با لوگو، آرم یا المانهای سمبلیک متفاوت است.
  2. برند قوی و معتبر دلیل بر گران قیمت بودن ندارد.
  3. برند با اشتهار یا حسن شهرت و معروفیت متفاوت است بنابراین هر سلبریتی دارای برند شخصی (پرسونال برند) نیست
  4. شعار سازمانی با داشتن برند شعار متفاوت است.
  5. برند با علامت تجاری (Trade Mark) تفاوت دارد.
  6. برند یک اتفاق رویداد محور نیست.
انواع برندسازی یا برندینگ (Branding):

 

  1. برندسازی مشارکتی یا Co-Branding   :مشارکت با برندی دیگر جهت دست­یابی به هدف
  2. برندسازی شخصی یا Personal Branding  : روش­ هر فرد برای ایجاد اعتبار و شهرت برای خودش
  3. برندسازی کشوری  : تلاش برای جذب توریست و کسب و کار
  4. برندسازی دیجیتال : وب سایت، رسانه­ های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو، استفاده از وب برای تجارت
  5. برندسازی علّی  : برندتان را با یک نیت خیر خواهانه همسو کنید؛ یا مسئولیت اجتماعی شرکت
برندینگ :


بعبارتی  دیگر(برندینگ) فرآیند اقدامات علمی و تخصصی است که شما یا سازمان تلاش می کنند تا برند جدیدی را خلق نمایید.