سخنرانی مهدی نوروزی در اولین سمینار نبضانه کارافرینی و استارت آپی در کشور

اولین رویداد نبضانه کارافرینی و استارت آپی در کشور

 

ادامه صحبتهای مهدی نوروزی

روابط عمومی و تولید محتوای ویروسی ، اون محتوای ویروسی جوری باید تولید بکنیم که جذاب باشه که مردم براشون نفرستن معمولا توی ایران اخبار منفی باشه یا خنده دار باشه خود مردم پخش می کنند حالا این دست خلاقیت شماست که بتونید یک محتوای کلیپ رو درست کنید که جذاب یا خنده دار باشه مردم بتونید که بفهمن شما رو توجه میکنند ولی خیلی هم حساسه باید خیلی دقت داشته باشین که روی خلاقیت یکجا اشتباهی شما رو ناامید نکنه نمونش دیدین که یکسری تبلیغات انجام شده در زمینه بیمه یا جای دیگه دیدین که بیشتر منفی بوده و یکجایی شاید این برند معروف بشه ولی ضربه سنگینی در آینده به اون برند می زنه پس اگر استارت آپ هستید و هزینه زیادی ندارید برای تبلیغات حداقل باید یک ذره فسفر بسوزانید خلاقیت ایجاد بکنید۱.محتوای یک کلیپ طنز یک کلیپ خوب ایجاد بکنید که ویروسی بشه خود مردم پخشش میکنند اگر کلیپ تون جذاب باشه ظرف مدت۲ ساعت کل ایران جز میشه این از مزیت ها و معایب ایران هستش اگر اشتباه کنید با همون اشتباه دقیقا برندت از بین میره.ببخشید این یوسلی شما گفتین که خنده دار باشه یا منفی دیگه میتونید وارد جزییات بشید چه توصیه هایی میتونید داشته باشید که تبلیغات چه جنسی یا چه ویژگی هایی میتونه داشته باشید یا چه چه چیزی اتفاق بیفته خب الان ما این بررسی میکنیم که رفتار مشتری رو بررسی میکنیم میخواید ببینید که مثلا شما یک محصول دارید توی یک زمینه خاص میخواید این محصول یک کلیپ ازش تولید بشه و پخش بشه خب این نیاز به کار داره.

اولین رویداد نبضانه کارافرینی و استارت آپی در کشور

 

اینکه صرفا شما به تولید اولیه یک کلیپ از این بسازید مطمئنا کلیپ مناسبی نمیشه این کلیپی که یک جور موفق بشید که از یک تیم تشکیل شده باشند برای یک طرح اتاق فکرش باشند مثلا ما اتاق فکر داشتیم که تشکیل شده توی این چند روزه پیش یک دانه شعار درست کردن برای مثلا آمریکا،اسراییل جینگیلی،حالا این اتاق فکر چیه دیگه باید نگاه کنید ببینید چی هست مخاطبتون کجا هست و نقطه ضعف مخاطب شما دسترسی پیدا کنید برحسب تجربه شما میگید که مخاطب ایرانی اگر بررسی کنید میفهمید که چه جاهایی نقطه ضعف دارید پس پی ببرید به نقطه ضعفش به چه جاهایی الان ما توی،میشه چند تا نقطه ضعف رو بگید شما الان نگاه کنید روی موج های جامعه در موجی که امروز روی جامعه واقع است موج ها رو نگاه کنید و روی آن سوار شیدتا میتونید همون جا چکارکنید .

تبلیغات رو انجام بدید یک موجی که روش سوار شدن و خیلیها ازش استفاده کردن زلزله ای که توی کرمانشاه اومد برندی بنام تیپاکس عده ای که هشتاد درصد اون رو نمی شناختند گفتش که آقا هرکی میخواد به اونا کمک کنه من تیپاکس رو براش رایگان ارسال میکنم این میشه موج سواری و تبلیغ این میشه تبلیغ توسلی همه میگفتند به به چه برند خوبی تبلیغات ما رو به رایگان میفرسته میده شاید ۱۰میلیون هزینه کرد به اندازه ۵۰۰میلیون استفاده کرد تموم شد یکی آینه باید کامل بازار رو رصد کنید جریانهای اجتماعی روز رو رصد کنید و مخاطبتون رو بشناسیدو  همه اینها در کنار هم تحقیقات بازار نیازه اگر تحقیقات بازار  داشته باشید میتونید حدس بزنید که کجا چگونه با چه ادبیاتی با چه زبونی تبلیغات تون رو انجام بدید که تاثیر بزاره.

ببخشید چه تبلیغاتی که فرمودید که یک میلی در آینده لازم هست؟یک تبلیغات ناهنجار منشوری اون یک سبک تبلیغاتیه،یعنی برداشت هنجار شکن ،مثال اولیه که شما میخواهید در واقع برای این کار کانالی برای این هستش که تویتال فارسی رو موجهای فارسی رو درجامعه براتون میسازه برمبنای این که جک مثلا یک اتفاق کسکم یا کچلی یک چیز مثلا مثل پویا جعفری هزینه دقیقا بر مبنای این میتونید شما محتوا پیدا کنید.

الان مثلا اکسترس تهرانی همه به هر صورت شنیدن دیدن نمیگم انقدر مسخره تبلیغ کنید ولی برای دیده شدن بعضی وقتا باید یک کارایی بکنید گربه مهم نیست که سیاه باشید باید موش بگیره شما اگر بودجه زیادی رو ندارید بهترین حالتش این هستش که محتوای فعال درست کنید تو شبکه های اجتماعی که رایگان و قابلیت اشتراک گذاری داره رو انجام بدید و لوکیکیشن داشته باشید.

اولین رویداد نبضانه کارافرینی و استارت آپی در کشور

 

یعنی سناریوی بازیکاری داشته باشید بدونید این محتوای رو کجا بخوایدو چه شکلی  بتونید درواقع مشتری رو به این کار دربیاید الان ماتوی دنیا میگن که  نزدیک ۶۴تا محتوا داریم و که ما معمولا فقط ۴ و ۵تارو بیشتر نمیشناسیم که متن و فیلم و عکس ما یک فایل رو جمع آوری کردیم ۱۰۱تکنیک هست به تولید محتوای دیجیتال هستش که پس فیلم رو دانلود کنید با این روش میتونید شما ابرازها تون و در کنارش بتونید  تحقیقات بازار رو انجام بدید و روانشناسی داشته باشید میتونید این محتوای توسلی هم تولید کنید محتوای توسلی یا طراحهای کارآفرینی شما نیازمندش حداقل ۶کلاه تفکر رو نیاز داره برید تو اینترنت بزنید ۶کلاه تفکر،۶کلاه تفکر توشیک تیمی هست که شما باید حداقل توش باشه یک نفر خلاق یک نفر تقریبا با دید مثبت و یکنفر با دید منفی باف و یکنفرهم تقریبا توی اینترنت نگاه کنید ۶کلاه تفکر اون شش نفر رو تو تیم تون ایجاد کنید اگر ایجاد نکنید یک چیزی مثل همون فیلم ایران یعنی باید تمام زمینه هارو بررسی کنید بعد بیاید بیرون تیم های تخصصی تبلیغات بگید نظر بدن بعد اونجا میتونید کم کم توی جامع ها پوپک بگیرید بعد به رسانه های عمومی منتشرش کنید. پایان

 

اولین رویداد نبضانه کارافرینی و استارت آپی در کشور

 

 

سخنرانان رویداد:

 

جناب مهدی صفایی کارآفرین برتر و مدیر هلدینگ کانسبت تشریفات

دکترسیدسجادموسوی بنیانگذار باشگاه نبض زندگی

جناب آقای وحید رجبلو استارت آپ توانیتو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *