خدمات مشاوره و مدیریت ( تدوین برنامه بازاریابی و فروش)

 تدوین برنامه بازاریابی و فروش

تدوین برنامه بازاریابی و فروش مهم ترین و اصلی ترین اقدام در جهت جذب و حفظ مشتری بشمار می آید. برنامه ریزی بازاریابی (Marketing Plan) عامل اصلی موفقیت شرکت ها و سازمان ها بشمار می‌رود. تدوین برنامه بازاریابی و فروش همچنین استخراج بیزینس پلن (Business Plan) با بررسی و تحلیل: وضعیت درونی، شرایط پیچیده بازار، وجود رقبا، بررسی و تحلیل نیاز مشتریان و …، سندی مکتوب و قابل اجرا را بدنبال خواهد داشت. خلق و تدوین برنامه استراتژیک بازاریابی متناسب با سیاست های کلان سازمانی، یکی از پیچیده ترین و در عین حال پرکاربردترین گام در جهت ایجاد مزیت رقابتی بشمار می رود.

برنامه ریزی استراتژیک به عنوان یکی از ابزارهای مدیریتی مورد استفاده در سازمان ها با هدف تعیین جهت گیری های کلان استراتژی های اصلی سازمان، امروزه مورد اقبال و توجه فراوانی قرار گرفته است. هرچند تأثیر تاریخی پرداختن به استراتژی ها به ارتش و سازمان های نظامی بر می گردد؛ اما استفاده روزافزون و تعمیم قابل توجه مفاهیم مرتبط با برنامه ریزی استراتژیک در حوزه رقابت کسب و کار در نیم قرن اخیر، این مفهوم را به جزء لاینفک مدیریت بازار و کسب و کارهای رقابتی تبدیل کرده است.

شروع فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری همیشه با مطالعه و برنامه‌ریزی علمی همراه است. در شرکت های بزرگ قبل از شروع عملیات تولید، گروه تحقیقات و بازاریابی برای امکان سنجی در مورد مقبولیت کالا و نیاز بازار فعالیت های خود را آغاز می‌کند. همچنین در شرایطی که کالاهای تولید شده، فروش نمی‌روند و یا در رقابت با کالاهای مشابه، از بازار مناسبی برخوردار نیستند لازم است تا گروه تحقیقات و بازاریابی وارد عمل شده و برنامه ریزی ها و مطالعات لازم را برای دست یابی به اطلاعاتی در مورد موقعیت بازار و کالا انجام دهد. تمامی فعالیت‌های گروهی و انفرادی برای بازاریابی یک کالا باید حساب شده و در قالب‌های مشخصی تدوین شود و فعالیت‌های بدون مطالعه و برنامه‌ریزی باید حذف گردد. برای این منظور در بازاریابی هر کالا باید برنامه مربوط به آن کالا را با دقت و مطالعه فراوان تهیه کرد و در اختیار مدیران گذاشت تا تصمیم گیری های لازم را بر اساس آن انجام دهند.

موسسه نبض زندگی متشکل از تیم های متخصص در حوزه بازاریابی و فروش به ارائه خدمات ذیل در خصوص تدوین برنامه بازاریابی و فروش ، (Marketing Plan) و مشاوره بازاریابی و فروش می پردازد:

    1. بررسی و تحلیل درون سازمانی (شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان)
    2. بررسی و تحلیل برون سازمانی (شناسایی تهدیدات و فرصت ها)
    3. شناسایی و مدیریت کانال های توزیع
    4. مشاوره برند سازی Branding
    5. مشاوره مدیریت استراتژیک
    6. مشاوره حرفه ای بازاریابی (مدیریت بازار و محصول)
    7. مشاوره حرفه ای فروش (فروش داخلی و فروش بین الملل)
    8. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
    9. مشاوره تبلیغات موثر
    10. داده کاوی
    11. بهبود مستمر فرایند بازاریابی و فروش
    12. تدوین برنامه بازاریابی و فروش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *