تست MBTI

MBTI

مخفف عبارت Myers-Briggs Type Indicator است و یک مدل شخصیت شناسی است که کمک می‌کند تیپ شخصیتی‌تان را بشناسید و متناسب با خصوصیات ذاتی خودتان، مسیر زندگی‌ و کسب و کار را به سمت موفقیت طراحی و برنامه ریزی  کنید.

MBTI به افراد کمک می‌کند مسیر شغلی مناسب خود را طراحی  و برنامه ریزی کنند، ارتباطات موثر و هدفمند با بقیه افراد برقرار کنند و اهداف خود را به گونه‌ای شناسایی کنند که متناسب با نیازها و استعدادهای شخصی آنان باشد.و در مسیری که مدنظر دارند حرکت نمایند.

 

 

کاربرد  MBTI

 

شخصیت شناسی برگرفته از تفکرات کارل گوستاو یونگ می‌باشد.  که سالیان سال در حال تحول و تغییر بوده و هست. این علم امروزه در علوم انسانی و روانشناختی، کاربرد بسیاری دارد.

MBTI در حوزه کسب‌و‌کار، طراحی و تولید در صنایع مختلف استفاده می‌گردد و در حوزه منابع انسانی در خدمت سازمان‌ها بوده و در انتخاب شغل مناسب، بسیار موثر بوده است.

علم شخصیت شناسی در حوزه روانشناسی، رفتار شناسی، تربیت کودک و روش مطالعه، بسیار پر کاربرد و در حل مشکلات زناشویی، انتخاب همسررفع مسائل و ارتباط موثر والدین با فرزندان، بسیار حائز  اهمیت است. حتی امروزه بسیاری از دانشگاه‌های معتبر در سراسر دنیا قبل از انتخاب رشته با این روش سنجش استعداد انجام می‌دهند.

 

فروش به درونگراها

 مدتی با آنها در سکوت وقت صرف کنید.
 اگر یک درونگرا در حال تفکر و تصمیم گیری درباره موضوع است مزاحم او نشوید و از او بپرسید اگر لازم است
زمان دیگری مراجعه کنید. )وقتی به خلوتش احترام بذاری خودش میاد سراغ شما(
 برای گفتگو و بیان نظرات تحت فشار نگذارید
 تشویق کنید افکار خود به اشتراک گذاشتن بگذارد و سکوت را به عنوان توافق تفسیر نکنید .
 برای جلسات فروش ، قبل از اقدام به جلسه به او اطلاع دهید که نیاز به بحث درباره موضوعی است یا بهتر
است چیزی بدهید تا بخواند و اماده شود . فالبداهه به سراغش نروید.
 موضوعات زیادی را به بحث اضافه نکنید و آمادگی بیشتری برای درک و تمرکز روی یک موضوع داشته باشید .
 او را مجبور به اقدام نکنید – به او اجازه دهید تا در مورد موضوع فکر کند و به نتیجه گیری خود برسد .

 

فروش به برونگرا

• چهره به چهره صحبت کنید. اگر نه، از تلفن استفاده کنید.
• این افراد عاشق تعریف و تمجید شدن هستند، از توانایی آنها برای بدست گرفتن ابتکار عمل و گفتگو تعریف
کنید.
• از یادداشت های کوتاه استفاده کنید .
• ارتباطات مکرر و برنامه ریزی نشده داشته باشید.
• بحث های غیر رسمی دارای اولویت بیشتری نسبت به جلسات رسمی است.
• گستره وسیعی از موضوعات را پوشش دهید و بحث را به یک موضوع متمرکز نکنید.
• واکنش های فوری را درخواست کنید و در قبال یک برونگرا آمادگی داشته باشید تا اقدامات فوری انجام دهید یا
جنین اقداماتی را ببنید.
• اجازه دهید که با صدای بلند فکر کند، برای ایجاد ایده هایی که صحبت می کند و ذهن خود را تغییر دهد
• به صحبت کردن آنها گوش کنید تا ایده های خود را مطرح کنند
• با آنها در محیط بیرون صحبت کنید.

 

ادامه دارد…….

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *