استخراج رسانه های اجتماعی برای محصول و برند

افزودن تجزیه و تحلیل تصویر به کاوش در داده های رسانه های اجتماعی می تواند ایده های بالقوه محصول جدید را کشف کند. احتیاط: این مقاله ممکن است شما را به میل رامن تبدیل کند.

 

تحقیقات بازار در یافتن و درک رقبا ، مشتریان و سوله های بازار ضروری است. هنگامی که یک شرکت اطلاعاتی در مورد نیازها ، شکایات و انتظارات مصرف کنندگان داشته باشد ، می تواند محصولات و خدمات خود را متناسب با بازار رقابتی تر کند ، ROI را افزایش داده و وفاداری مشتری را جلب کند.

گذشته از داده های حاصل از تحقیقات سنتی ، رسانه های اجتماعی منبع غیرقابل توصیف بینش مصرف کننده است ، جایی که افراد در مورد جنبه های مختلف زندگی آنلاین و آفلاین خود صحبت می کنند ، نظرات و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و از محصولات یا خدمات شکایت و تمجید می کنند. در این مقاله از نمونه ای از فوریت های فوری برای بررسی چگونگی استفاده از ابزارهای اطلاعاتی رسانه های اجتماعی می توان به برندها در كشف استفاده از محصول و کشف نوآوریهای بالقوه و پیشرفتهای بازاریابی كمك كرد.

از نظر ما پنج دلیل وجود دارد که باعث می شود هوش رسانه های اجتماعی تحقیقات بازار را بهبود بخشد.

 

۱٫ عدم وجود “اثر مصاحبه کننده”
نرم افزار اطلاعاتی رسانه های اجتماعی می تواند به جلوگیری از تأثیر مصاحبه کننده در داده ها کمک کند. کاربران متن بصری و متنی را بر اساس احساسات و عواطف خود ، برانگیخته از یک موقعیت خاص ، ارسال می کنند و بینش های فراوانی از مشتری ارائه می دهند که می تواند فرصت های بسیاری را برای تحقیقات بیشتر کشف کند.

۲٫ میزان حجم و دسترسی به داده ها
نرم افزار اطلاعات رسانه های اجتماعی روزانه میلیون ها نقطه از داده ها را از هزاران منبع جمع آوری و تحلیل می کند. با تشکر از نفوذ روزافزون اینترنت به زندگی ما (تقریباً در ۱۰ سال گذشته تقریبا سه برابر شده است) محققان می توانند براساس علاقه ، درآمد و غیره فعالیت گروههای مختلف اقتصادی اقتصادی را در چشم انداز رسانه های اجتماعی نظارت کنند.

 

۳٫ داده های گذشته نگر
داده های تاریخی در سیستم حتی اگر کاربران آن را حذف کنند نگه داشته می شود ، که به محققان این امکان را می دهد تا منابع اصلی را پیدا کنند.

۴- تأیید روشهای تحقیق مرسوم
داده های رسانه های اجتماعی به شما امکان می دهد نه تنها فرضیه ها را شکل دهید بلکه همچنین می توانید نتایج تحلیلی مرسوم را با داده های اضافی تکمیل کنید.

 

۵٫ تجزیه و تحلیل بصری
نظارت بر متن ساده کافی نیست. راه حل های اطلاعاتی رسانه های اجتماعی که دارای بینش بصری است می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا مشتری های ناشناخته و موارد استفاده از محصول که قبلاً با ابزارهای سنتی کشف نشده بود ، ردیابی کند.

تجزیه و تحلیل ویژوال یک ویژگی نرم افزار اطلاعاتی رسانه های اجتماعی برای نظارت بر تصاویر است. در حالی که ابزارهای نظارت اجتماعی ، متن را تحلیل می کنند ، بینش بصری (VI) با تصاویر کار می کند. سیستم تصاویری را که مربوط به موضوع است جمع می کند و زمینه آنها را تحلیل می کند. یک کلمه ابر ، بینش های بیشماری از قبیل افراد (زنان ، مردان ، کودکان نو پا و غیره) را نشان می دهد ، عمل – آنچه انجام می دهند (غذا خوردن ، ایستادن ، فروش) ، صحنه – در چه شرایطی (شهر ، سوپر مارکت ، یک پارک و غیره). .) و با کدام جسم (کامپیوتر ، نودل ، یک لوازم خانگی و غیره) در تعامل هستند. این بینشها باعث می شود که چرا مردم مارک یا کالای خاصی را خریداری یا نادیده می گیرند.

 

 

علاوه بر این ، غیر از تشخیص اشیاء ، صحنه ها ، رنگ ها ، افراد و عمل ، VI نیز آرم های برند را تشخیص می دهد. تشخیص لوگو می تواند با ارائه اطلاعات بصری در مورد ترجیحات مشتریان ، تحقیقات و تحلیل بازاریابی را تقویت کند – حتی اگر آنها در پست رسانه های اجتماعی خود کلمه ای در مورد یک برند تایپ نکرده اند. امکان شناسایی آرم ها از تصاویر ، در صورت عدم وجود متن همراه ، دنیایی از فرصت ها را برای تجزیه و تحلیل تعامل مصرف کننده با برند باز می کند.

مطالعه موردی فوری رشته فرنگی
به منظور انجام تحقیقات در مورد رشته های فوری ، از ذکر رسانه های اجتماعی و عکس های کاربر جمع آوری شد. جستجوی جستجو شامل دو کلمه کلیدی: “رشته فرنگی” و “رشته فرنگی سریع” است. پس از آن ، از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل پیام های کاربر استفاده شد تا درک کنیم که آنها درباره نودل گفتند.

با کمک نرم افزار اطلاعاتی رسانه های اجتماعی هوش مصنوعی و ابزارهای تشخیص تصویر ، تحقیق به منظور شناسایی مصرف کننده معمولی رشته های فوری ، از جمله علائق و لحظه های مصرف آنها انجام شد.

درمجموع ، دو میلیون عنوان کلمه از دهان و تقریباً به همین تعداد تصاویر ، از جمله ذکر مارک در شبکه های اجتماعی ، انجمن ها ، وبلاگ ها ، سایت های مرور ، رسانه های آنلاین ، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. دوره تحقیق ۲ ژانویه سال ۲۰۲۰ تا ۲ مارس ۲۰۲۰ بود. داده ها به زبان های انگلیسی و روسی در سراسر جهان جمع آوری شده بودند. ما در حذف اسپم ، نمونه گیری از مجموعه داده ها ، احساسات و تجزیه و تحلیل محتوا ، تجزیه محتوای بصری و کاوش در صفحه های توییتر به کار گرفته ایم.

تجزیه و تحلیل بصری مبتنی بر هوش مصنوعی ، سه مخاطب هدف را شناسایی کرد: دانش آموزان (جوانان زیر ۲۰ سال) ، ورزشکاران ورزش الکترونیکی و زنان در برنامه غذایی (۲۰ تا ۵۰ سال). این تحقیق برداشتها ، نگرشها نسبت به محصول و انتظارات از نحوه مصرف و بهبود نودل را گردآوری کرده است. علاوه بر این ، این روندهای مردمی و فرصتهای رونمایی از محصولات جدید را کشف کرد.

جدا از جنسیت افرادی که در تصاویر در رسانه های اجتماعی به تصویر کشیده شده است ، بینش بصری با شناسایی سن و شغل به شناسایی دقیق تر مشتری های مشتری کمک کرده است. هنگامی که سیستم مقدار کافی از محتوای تولید شده توسط کاربر – از جمله ارسال های مشتری ، بررسی ها ، عکس ها و تصاویر از رسانه های اجتماعی را جمع آوری کرد – محققان به اطلاعات عمیق تر نگاه کردند و اطلاعات زیر را فاش کردند.

 

 

دانش آموزان و جوانان زیر ۲۰ سال. وقتی ما ذکرها و عکسهای دانش آموزان را تجزیه و تحلیل کردیم ، متوجه شدیم که برای هر دانش آموز دوم ، رشته فرنگی سریع ناهار است ، در حالی که برای هر دهم دانش آموز یک رژیم اصلی است. برای اکثر دانش آموزان (۹۲٪) رشته فرنگی یک وعده غذایی سریع ، ارزان و مغذی است. برای بعضی از افراد (۲۴٪) این یک میان وعده خشک ، یک درمان خماری و راهی برای فرار از روال است. اکثر دختران جوان (۴۷٪) از نودل به عنوان یک احساس گناه و یک غذای تقلب لذت می برند.

از فیلترهای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده شد تا ببینیم بینش هایی وجود دارد که می تواند به محققان در درک بهتر مخاطبان کمک کند. در اینجا برخی از آنها ذکر شده است:

رشته فرنگی فوری بخشی از کد فرهنگی است (مد دهه ۹۰). جوانان عاشق گرفتن عکس های سلفی با آنها هستند.
فهمیدیم که مشتری ها واقعاً نودل ها را چه می خورند. جالب اینجاست که برخی ترجیح می دهند در طول کلاس از آنها نوشیدنی بخورند یا به عنوان میان وعده بخورند.
رشته فرنگی فوری غالباً در تصاویر با آیفون ها و سایر وسایل گران قیمت مشاهده می شد و افسانه مربوط به رشته فرنگی را رد می کرد که تنها در بین طبقات پایین اقتصادی اقتصادی محبوب است زیرا آنها یک وعده غذایی ارزان قیمت هستند.
انتظارات و فرصت ها: کاربران جوان روندهای فرهنگی را دنبال می کنند و انتظار دارند که تولید کنندگان نودل بسته بندی و سلیقه خود را متناسب با نیازها و خواسته های نوجوانان و دانش آموزانی که غذاهای آماده را میل می کنند اصلاح کنند. علاوه بر این ، آنها به طور جدی اصرار دارند تا مارک های نودل را برای راه اندازی محصول جدید (رشته فرنگی به عنوان یک میان وعده خشک) پافشاری کند زیرا برخی از آنها رشته های غذایی را در حین کلاس یا استراحت می خورند.

بازیکنان ورزش الکترونیکی. بیش از ۱۸ میلیون بازیکن الکترونیکی ورزشی وجود دارد که به صورت آنلاین گپ می زنند و با نودل عکس می گیرند. این افراد روزانه حدود ۱۶ ساعت را جلوی صفحه لپ تاپ می گذرانند. آنها به ندرت وقت غذا می دهند ، بنابراین نودل فوری غذای آماده و مورد علاقه آنها – سریع و تغذیه ای است.

این تحقیق نشان داد:

لپ تاپ و صفحه کلید در کنار نودل. بیشتر ورزشکاران ورزشهای الکترونیکی درست کنار رایانه خود غذا می خورند (حتی گران مک بوک های گران قیمت!) و خطر ریختن رشته فرنگی روی صفحه کلید را دارند. بینش بالقوه با ارزش: بسته بندی ایجاد کنید که از ریختن آن جلوگیری کند.
بیشتر بازیکنان ورزشهای الکترونیکی در یک نشستن دو بسته رشته فرنگی را می خورند. آنها انتظار دارند که اندازه بزرگتر و سس بیشتری برای تهیه غذای نودل فراهم شود.
زنان در گروه سنی ۲۰-۵۰ که علاقه به کاهش وزن دارند. این خانم ها از سس که کالری متراکم است پرهیز می کنند ، اما رشته های تخم مرغ را می خورند زیرا از نظر کربوهیدرات پایین تر ، عجیب و غریب و خوشمزه است. همچنین ، تجزیه و تحلیل تصاویر نشان می دهد که کودکان عاشق رشته فرنگی هستند و این تنها غذایی است که بدون فشار والدین از آنها می خورد.

این تجزیه و تحلیل ها نشان داد ۸۸٪ از خانم ها دستور العمل هایی را با نودل ارسال می کنند و به اشتراک می گذارند ، درمورد چگونگی تهیه نودل کم کالری و چرب تر هستند و درمورد دستور العمل های آسیایی به اشتراک می گذارند. انتظارات آنها ساده است از آنجایی که میل اصلی این است که رشته فرنگی فوری کالری کمتری داشته باشد ، بلکه چیزی است که بچه ها می خواهند از آن بخورند. (تجزیه و تحلیل تصویر نشان داد که زنان غالباً تصاویری از فرزندانشان که نودل می خوردند برای ناهار و شام “با شکوه” می خواندند).

انتظارات و فرصت ها: یک وبلاگ با دستور العمل ها یا دستور العمل ها همراه با کالری کالاهای موجود در بسته بندی می تواند یک مکمل عالی برای محصول باشد زیرا این دسته از خانم ها عاشق آزمایش و به اشتراک گذاشتن غذاهای جالب خود به صورت آنلاین هستند. علاوه بر این ، اگر کودکان از غذا لذت ببرند ، شرکت ها می توانند مواد لازم را تغییر دهند تا ماکارونی ها گزینه ای سالم برای کودکان باشند.

در لحظه استفاده
نرم افزار اطلاعات رسانه های اجتماعی می تواند بینشی را در مورد اینکه مشتریان در لحظه استفاده از یک محصول چگونه احساس می کنند ، تشخیص دهد و به محققان روش دیگری برای افزودن عمق و رنگ به داده های خود می دهد. در مثال رشته فرنگی فوری ، تجزیه و تحلیل بصری به شناسایی مخاطبان هدف و درک ادراک و انتظارات آنها کمک کرده است. این سیستم تصاویر تولید شده توسط کاربر را گردآوری و تجزیه و تحلیل کرده است که فرصتهایی برای بهبود محصول را کشف کرده و می تواند الهام بخش بازاریابی و ایده های تبلیغاتی باشد.

این فقط یک نمونه از مواردی است که یک نرم افزار اطلاعاتی رسانه های اجتماعی با آنالیز بصری می تواند به درک خوب منافع خریداران و وسایل ارتباط و تعامل با یک محصول کمک کند. محققان ممکن است بخواهند که از تحقیقات سنتی بازاریابی و تحلیل هر دو متن یاد شده و تجزیه و تحلیل بصری استفاده کنند تا بررسی کنند که مشتریان واقعاً چه احساسی دارند و چگونه از محصولات در زندگی خود استفاده می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *